Experiment: tracks op GE - Reisverslag uit Kaôh Kŏng, Cambodja van Frank Höppener - WaarBenJij.nu Experiment: tracks op GE - Reisverslag uit Kaôh Kŏng, Cambodja van Frank Höppener - WaarBenJij.nu

Experiment: tracks op GE

Door: FrankHoppener

Blijf op de hoogte en volg Frank

26 Februari 2011 | Cambodja, Kaôh Kŏng

Hoi mensen,

Buurman Paul was zo vriendelijk om mijn gps-data om te zetten in een bestand dat in Google Earth opent als je erop klikt. Nu hoop ik maar dat ik ze clickable op deze blog kan krijgen.
Misschien copy/paste of slepen; we avonturen het wel. Lukt het niet, geen man overboord. Komt tijd, komt Paul, zullen we maar zeggen.

Overigens fungeren jullie voor mij als een soort huiskamer annex praatpaal, dat snap je wel.

Vandaag een echt luie dag. Ticket geboekt voor de bus morgen naar Sihanoukville (ik had die weg eigenlijk willen fietsen want hij is heel mooi, vanuit fietsersogen bezien. Maar ja zoals Riemke van roeivereniging Tubantia zegt: ‘KHKD’ ( = ‘kwaaltje hier, kwaaltje daar’. Bij mij vooral daar.)
En de fiets gepoetst – èèhm láten poetsen - bij een carwash. In geen jaren heeft die fiets zo’n goede beurt gehad! Velgen schoon, ook tussen de spaken, spaken zelf, ja zelfs de assen tussen de spaken door. Kom er eens om. Kosten? Één dollar!
En toen was het 10.30 uur. Genoeg vandaag! De zware taken van de dag zaten erop. Het terras boven het water wachtte met een uitstekende cappuccino. (Marijke: die espressobar die nooit open was, bestaat niet meer. Hoe zou het zo komen. Het terras boven het water heeft het gat in de markt gezien.)

Angèle, als je je cassettebandjes nog wilt afspelen: hier hebben ze precies dat model van Sharp ghettoblasters staan die ik in 1980 heb gekocht! Ga naar Cambodja.

Overigens wijzig ik soms wat in de tekst van mijn verslagen. Tja, schrijven is schaven, hè. Maar het voert wat ver om ze daarvoor opnieuw te lezen.

Goed, nu het experiment met de tracklogs.


Verdomd, het lukt niet. Niet met copy/paste en niet met slepen. Toch te gek dat je op een reisblog geen placemarks van GE zou kunnen zetten.

We denken nog.
Weet je wat; ik geloof dat ik de meeste (niet alle) adressen van jullie nog in gmail heb staan. Zoja, dan stuur ik ze direct als attach.
Als je geen mailtje krijgt en je wilt ze toch bekijken, mail me dan maar even (f.hoppener@gmail.com).

Groet,

Frank


  • 26 Februari 2011 - 15:25

    Toos:

    gezellig in jouw huiskamer, ik heb alle verslagen kunen lezen en alle foto's kunnen zien.
    geen probleem hier.

    ga lekker door ,

    groet
    toos

  • 26 Februari 2011 - 16:01

    Wim En Gonnie:

    ha Frank,
    we lezen je avonturen met plezier.zijn een beetje laat ingestapt dus vandaar late reactie.respect voor het afzien daar maar je krijgt er wel wat voor terug.we herkennen ons in je aanvaringen met de klm.hebben de laatste tijd ook minder goede ervaringen.als ik lees wat je onderweg eet denk ik je zult soms wel zin hebben in een biefstuk van hense koeb.heel veel fietsplezier nog en kom gezond weer terug.
    gonnie en wim

  • 26 Februari 2011 - 16:44

    Jan Goossink:

    Lees met plezier je verslagen. Zijn verwend in het Tukkerland! Toch de moeilijkheidsgraad maar opschroeven. Kunnen de Cambodjanen ook hier fietsen!
    Groet en geniet ervan. Jan

  • 26 Februari 2011 - 18:15

    Jeannette:

    Dank, maar waarom 7x???

  • 27 Februari 2011 - 07:51

    Janet:

    Hoi Frankie,

    Erg leuk je verhalen te lezen. Je tocht is toch van een iets ander niveau dan mijn fietstocht door Vietnam. Ter voorkoming van de lichamelijke ongemakken hadden ze vast de makkelijke routes voor ons uit gezocht. Blijf genieten!

    Groetjes

    Janet

  • 27 Februari 2011 - 10:06

    Fred Truijen:

    Hé beste Frank,
    Als ik me laaf aan jouw fantastisch proza droom ik er stilletjes van om onze Belgische politieke tenoren in je kielzog te zien zweten, terwijl jij ze opzweept, afbeult en met opmerkingen terroriseert, ze duidelijk maakt wat voor een mietjes het toch zijn, zodat ze uiterst nederig en totaal gelouterd naar België terugkeren om er op een wip een regering te vormen. En dat allemaal door jouw super-educatieve aanpak.

    Wat een droom...
    Frank, zie af, absorbeer, geniet en blijf vooral schrijven... ik ben zo je reisgenoot ! Tot weer in België !

    Fred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 27 Jan. 2011
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 274938

Voorgaande reizen:

20 Februari 2019 - 20 Maart 2019

Wat goed is moet je herhalen

28 Oktober 2018 - 15 November 2018

The Carribean

12 Februari 2018 - 01 Maart 2018

Bounty eiland Sri Lanka

24 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Midzomerwinter

29 Maart 2016 - 11 Mei 2016

Home is elsewhere

03 Oktober 2015 - 04 Oktober 2015

Battlefield biking

29 Juli 2015 - 11 September 2015

Incredible India

05 Februari 2015 - 05 Februari 2015

Woeste Grond

17 Augustus 2014 - 23 Augustus 2014

Ventoux

15 April 2014 - 16 Mei 2014

Central Kalahari Game Reserve

30 Juli 2013 - 19 September 2013

Okavango

31 Mei 2013 - 10 Juni 2013

New England

12 December 2012 - 20 Januari 2013

Hete Kerst

27 Maart 2012 - 11 Mei 2012

Drive

07 December 2011 - 07 Januari 2012

Lekker Pad

21 September 2011 - 26 Oktober 2011

Namib Revisited

17 April 2011 - 14 Mei 2011

De Namib

14 Februari 2011 - 20 Maart 2011

Cardamom Mountains

Landen bezocht: