Jede Konsekwenz führt zum Teufel - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Frank Höppener - WaarBenJij.nu Jede Konsekwenz führt zum Teufel - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Frank Höppener - WaarBenJij.nu

Jede Konsekwenz führt zum Teufel

Door: FrankHoppener

Blijf op de hoogte en volg Frank

28 Februari 2011 | Cambodja, Preah Seihanouk

Dus toch nog maar een verslagje. Kan 't niet laten.


Ik heb ’t gedáán! Vanochtend op het strand kwam er zo’n ‘Hello sùùh, massaaaazj?-vrouwtje’ langs die als een oxpecker mijn haar en oren heeft onthaard. En píjn dat het deed! Ze trok met een gevlochten nylon draad en talkpoeder de haren uit. Ik wil normaal al bij gelegenheid wel eens kabaal maken maar trok nu met mijn gekerm de aandacht van een straal van dertig meter lachende omstanders.
Al doende informeerde ze met omwegen of ik als man-alleen niet een vrouw nodig had. Dat kon ze wel regelen.

Maar ik ben in ieder geval verlost van die sprietige oude mannenharen die ik tot mijn ontzetting begon te ontdekken. Ik vind dat het officieel tot huwelijksplicht moet worden verheven dat vrouwen hun kerels op dit punt assisteren op plaatsen waar die zelf niet bij kunnen. Verzaken = grond voor echtscheiding. De bewijzen staan er.
’s Middags bij dezelfde dame een massage op het strand. Tijdens de onderhandelingen knijpen de dames je al links en rechts in je kuiten. Of ze trekken verlekkerd aan je borst- en beenhaar. Zoals strelende vrijers doen die hun tegenstribbelende partner proberen over de streep te trekken. Het point of no return is dan gepasseerd vóór ze er erg in heeft.
Vóór de go!-no-go bevoelen ze de maten van je armen en benen als een schilder die een pand opmeet voor de offerte bij een behangklus.

Ik trof twee motorboys in de Utopia Bar. Daar hangen ze de hele dag, want het is hun broodwinning. Leuk ze weer te zien. Ik heb ze de track van Oh Saom naar Koh Kong gemaild. Kijk, die jongens hadden een speedbootje gehuurd en zich bij de steiger van de pont laten afzetten, blijkt nou. Inderdaad geen ferry meer dus.
Als ze in de bush zitten met hun motor overnachten ze in de dorpen.'s Avonds roken ze wiet tot ze volledig stoned zijn, anders kunnen ze in zo'n oncomfortabele hangmat niet slapen.

Al met al toch een leuke dag met flink wat zon.

Groet,
Frank

  • 28 Februari 2011 - 10:36

    Han Geurts:

    Dat je nog zoveel tijd en mogelijkheden hebt om te schrijven, Frank. En ik ken ze ook wel, de dames in die landen (overal: van Thailand tot Vietnam, van China tot Indonesië) die het in de aanbieding hebben: 'massaasj, sir? With heppie ending?'
    Gelukkig schijnt de zon bij jou.

    keep up the good work.

    Han

  • 28 Februari 2011 - 12:20

    Frank Höppener:

    ja, Han, het is beheersen.....

  • 28 Februari 2011 - 12:24

    Jeannette:

    Je had toch gezegd, dat je pc als huiskamer diende.
    "... no return ... voor ZE er erg in heeft ..." ?? ;)
    Je maakt 't spannend!

  • 28 Februari 2011 - 12:31

    Frank Höppener:

    Gut Jeanette, zijn bij jou de rollen omgedraaid!? Toch eens een hartig woordje spreken met die zwager van me.

  • 28 Februari 2011 - 14:23

    Paul Droog:

    Dag Frank,

    Nou heb je zo keurig gefietst (ik dacht dat je niet van modder hield. Op een paar foto's zag ik toch leuke plasjes water;-)?). Blijf je wel gedragen. Wanneer je zo'n jonge "god" wilt blijven moet je alles laten ontharen.
    Het is goed te lezen hoe jij je vermaakt, wi behelpen ons hier wel.
    geniet
    Paul Droog

  • 01 Maart 2011 - 00:31

    Frank Höppener:

    Paul, ALLES ontharen??
    Vanavond opnieuw in de bar geweest van de motorboys. Een grote hoerenkast kan ik je vertellen; geweldig. Van die superstrakke spijkerbroeken, Tina-Turner-minirokjes, mmmm. En zwaar opgemaakt allemaal. Maar met iedereen is wel iets mis.
    Bier op het happy hour $ 0,25, daarna 0,50 en dan een hele dollar. That's life!
    Groet, tot ziens. Maak maar een plan voor de Hermannsweg in de drie weken na 20/03. Dan kom ik weer thuis.
    Frank

  • 01 Maart 2011 - 09:01

    Marthe:

    Was de 'pinky-promise' lady er nog? Van het fruit? Ik kan me al helemaal voorstellen hoe je daar het hele strand bij elkaar hebt geschreeuwd, haha.

  • 01 Maart 2011 - 09:53

    Marc Haagsma:

    Ha die Frank,

    De pijn nemen en het genot maar slikken.
    Geniet van je trip en tot snel.
    Cheers Marc

  • 01 Maart 2011 - 10:38

    Ton:

    ook nog iets anders tedoen dan uiterlijk
    en vrouwen !!

  • 01 Maart 2011 - 13:32

    Frank Höppener:

    Dag Marthe, dag Marc, dag Ton,

    Pinky-pinky willen ze allemaal wel doen. Dat ene vrouwtje zie ik niet.
    Voor de niet-Cambodja-kenners: als je NU geen zin hebt in massage of iets te kopen, willen de dames maar al te graag met je afrspreken dat je morgen wel hun klant bent (en niet bij een concurrente.) Om dat de bezegelen haak je de pinken in mekaar, en dat is een plechtige belofte. Het is echt not done om dan 'verraad'te plegen. Dan committeer je je echt. Dus die pinky-pinky willen ze graag met je doen.

    Marc, ik kom over een anderhalve maand gladjes weer naar Fit Punt. Hopelijk zit er dan nog wat bruin op de benen. Maar dat zal wel, want ik ga eerst nog naar Namibië; ook een hoop zon.
    Hou mijn plaatsje maar vrij.
    Leuk dat je mijn blog volgt. Weet je via Harrie waarschijnlijk. Ik wist Jolanda's en jouw emailadres niet zo gauw, anders had ik jullie op de verzendlijst gezet. Maar kennelijk red je jezelf ook zó wel. Je bent geen digibeet dus.

    Hoi Ton,
    Jij ijdeltuit, je moet toch beter weten. Appearance is everything. Toch?

    Allen gegroet,
    Frank

  • 03 Maart 2011 - 11:46

    Toos:

    hé die frank,
    Als ik jou zo zie, dan doet het leven je goed daar. Ondanks de problemen met de fiets, maar dat hoort erbij.
    Vaseline helpt bij jou. Gelukkig. Ik ben gisteren geopereerd. KAn nog moeilijk zitten met 5 hechtingen., maar ik ben weer thuis.
    Zo langzamerhand wordt het lente.
    Ga je nu ook nog naar NAmibië??
    Mooie verhalen, blijf schrijven.
    en groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 27 Jan. 2011
Verslag gelezen: 853
Totaal aantal bezoekers 274295

Voorgaande reizen:

20 Februari 2019 - 20 Maart 2019

Wat goed is moet je herhalen

28 Oktober 2018 - 15 November 2018

The Carribean

12 Februari 2018 - 01 Maart 2018

Bounty eiland Sri Lanka

24 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Midzomerwinter

29 Maart 2016 - 11 Mei 2016

Home is elsewhere

03 Oktober 2015 - 04 Oktober 2015

Battlefield biking

29 Juli 2015 - 11 September 2015

Incredible India

05 Februari 2015 - 05 Februari 2015

Woeste Grond

17 Augustus 2014 - 23 Augustus 2014

Ventoux

15 April 2014 - 16 Mei 2014

Central Kalahari Game Reserve

30 Juli 2013 - 19 September 2013

Okavango

31 Mei 2013 - 10 Juni 2013

New England

12 December 2012 - 20 Januari 2013

Hete Kerst

27 Maart 2012 - 11 Mei 2012

Drive

07 December 2011 - 07 Januari 2012

Lekker Pad

21 September 2011 - 26 Oktober 2011

Namib Revisited

17 April 2011 - 14 Mei 2011

De Namib

14 Februari 2011 - 20 Maart 2011

Cardamom Mountains

Landen bezocht: