Een dag extra Bangkok is geen straf - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Frank Höppener - WaarBenJij.nu Een dag extra Bangkok is geen straf - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Frank Höppener - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Een dag extra Bangkok is geen straf

Door: FrankHoppener

Blijf op de hoogte en volg Frank

19 Februari 2011 | Thailand, Bangkok


Hoi daar in Holland.

Ik weet zeker dat ik dit verslag al op waarbenjij.nu heb geplaatst, maar ik zie het niet in de lijst als ik inlog. Dus ik probeer het opnieuw. Als het toch nergens staat, sla dit dan maar over.
Ik had er ook foto's bij geplaatst maar dat sla ik nu over.


Dat ene pilsje gisteravond had ik misschien niet moeten doen. Onverklaarbare koppijn ’s nachts, en dan helpt zo’n ¾ liter Chang niet echt. Maar vandaag wist ik ’t: uitdroging! Zelfde hoofdpijn als indertijd tijdens bushtrips in de Kalahari. In het vliegtuig droog je zowiezo al uit, en ik vergat overdag te drinken. Dan golft zo’n pils ’s avonds te snel naar binnen. Vandaag een litertje extra (water dan.)
Maar ik was pas om 12.00 uur wakker; Nederlandse opstaantijd. Dus ik heb niet alles kunnen doen wat ik me had voorgenomen. Dat wordt een dagje extra Bangkok. No problem, tijd zat en Bangkok feels like at home.
Eerst meer dan een uur wachten op een stoel bij de bank voor je aan de beurt bent. Toen naar Ekamai (Eastern) Busstation , voorlopig alleen nog voor informatie. Maar de tuk-tuk deed er een uur over! De bus naar Chanthaburi bleek evenwel geen probleem, fiets mee ook niet. Toen weer door het Bangkokse spitsuur terug. Eerste stuk met de Skytrain. Ook daar blijkt een fiets geen probleem. Maar door alle vertraging was ik een half uur te laat op de plaats van afspraak met Bjorn Erik, een Noorse ouwe maat uit mijn Botswaanse tijd. Hij woont nu in Bangkok. Maar hij was er niet. Dit is de tweede keer dat onze afspraak misloopt. Nou doe ik geen pogingen meer.
Voor de Bangkok-kenners: Sawasdee Restaurant, de bekende toeristen-joint in Soy Rambutri, die met het uithangbord ‘We’re never close’, heeft uitgebreid naar de buren. Ze hebben de leus wat grootser aangepakt, nu in neonletters maar inclusief de taalfout! Het belendende perceel is ingestort of afgebroken. Op die vlakte hebben ze een terras gemaakt en de kale muren gecamoufleerd met bamboe. Echt niet slecht opgelost.
Overal wordt bier gehesen, gemasseerd. Hoeren en snoeren. Tattoo’s alom. De nieuwste gadget is een nylonkous over je armen met daarop tattoomotieven. De meest absurde figuren lopen hier rond. Sommigen lijken zó uit ‘Strictly Ballroom’ te zijn gestapt. Geweldig Sodom en Gomorra toch die Bang Lamphoo wijk in Bangkok, maar na een dag of wat bekruipt je een Lloret de Mar gevoel. Wegwezen dus.


  • 20 Februari 2011 - 10:33

    Ton Valckx:

    Dag Frank,

    loop een paar dagen achter met het lezen van je reisverslagen.
    Hier moet je je beroep van maken!!!!
    Erg interessant, met veel details en de nodige humor.
    Wens je vooral een goede, voorspoedige en spannende reis enne......let goed op de haarzakjes van je zitvlak!
    Ton.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

VIP-member
Frank

Actief sinds 27 Jan. 2011
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 275597

Voorgaande reizen:

20 Februari 2019 - 20 Maart 2019

Wat goed is moet je herhalen

28 Oktober 2018 - 15 November 2018

The Carribean

12 Februari 2018 - 01 Maart 2018

Bounty eiland Sri Lanka

24 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Midzomerwinter

29 Maart 2016 - 11 Mei 2016

Home is elsewhere

03 Oktober 2015 - 04 Oktober 2015

Battlefield biking

29 Juli 2015 - 11 September 2015

Incredible India

05 Februari 2015 - 05 Februari 2015

Woeste Grond

17 Augustus 2014 - 23 Augustus 2014

Ventoux

15 April 2014 - 16 Mei 2014

Central Kalahari Game Reserve

30 Juli 2013 - 19 September 2013

Okavango

31 Mei 2013 - 10 Juni 2013

New England

12 December 2012 - 20 Januari 2013

Hete Kerst

27 Maart 2012 - 11 Mei 2012

Drive

07 December 2011 - 07 Januari 2012

Lekker Pad

21 September 2011 - 26 Oktober 2011

Namib Revisited

17 April 2011 - 14 Mei 2011

De Namib

14 Februari 2011 - 20 Maart 2011

Cardamom Mountains

Landen bezocht: