Wheel à terre - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Frank Höppener - WaarBenJij.nu Wheel à terre - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Frank Höppener - WaarBenJij.nu

Wheel à terre

Door: Frank Höppener

Blijf op de hoogte en volg Frank

06 December 2012 | Nederland, Hengelo

De belangrijkste waypoints voor de komende trip in Zuid Afrika staan al in de GPS; de route is min of meer gepland; hier en daar hebben we een logies geregeld, kortom, we kunnen vertrekken uit dit kouwe, vochtige, donkere land. De Sinterklaascadeautjes zijn toch al binnen. Maar eigenlijk doe ik het voor het milieu. Bespaart weer een kerstboom. En weet je wel hoeveel zo'n reis scheelt aan gas en licht in deze maanden?

Op 12/12 vertrek ik naar Upington om de cruiser op te pikken. (Spannend of ie er nog staat en de benodigde service is uitgevoerd. This is immers Africa. Maar ik heb er wel vertrouwen in.) Vandaaruit vier- tot zeshonderd kilometer Noordwaarts op bezoek bij mijn oude ‘collega’ aan de Zuidafrikaanse kant, Elias LeRiche, ex-directeur van Kalahari Gemsbok National Park (Nu Kalahari Transfrontier Park, omdat het over de grenzen van Zuid Afrika en Botswana loopt.) En uiteraard het park zelf. Laat de leeuwen in Nossob Camp maar weer brullen.

Dan pik ik op 19/12 mijn dames op van het vliegveld in Kaapstad. Met hen maak ik een rondje Afrika met behalve Kaapstad zelf, de Kaap de Goede Hoop, haaienduiken bij Hermanus/Gansbaai, het Tsitsikamma Seekus Nasionale Park (Mooiste woord in de beschrijving: kossoekekspediesies = voedsel-zoek-tocht) , de Swartberg Pass en de wijngebieden.
Nadat ik mijn harem weer heb afgeleverd op het vliegveld (03/01) heb ik nog even een ‘moment voor mezelf’. Ik denk aan een bezoek aan de archeologische site bij Danielskuil, The Big Hole in Kimberley, en dan Mien en Bernard opzoeken in Gaborone, Botswana. Dan naar Serowe waar Bantsi Bantsi woont, een voormalige game scout en vroegere maat van me tijdens duizenden kilometers door de bush. Op 20/01 moet ik weer in Upington zijn voor de terugvlucht.
Het zullen slechts een paar samenvattende blogs worden deze keer. Maar misschien kruipt het bloed waar ‘t graag gaan mag.

We spreken mekaar.

Frank

  • 06 December 2012 - 22:23

    Frank Höppener:

    Kleine wijziging in de tekst. Wie 'm vindt, krijgt een pilsje of glas wijn. Te bekomen bij mij thuis;-)

  • 07 December 2012 - 11:44

    Toos:

    hé frank, het lijkt wel of we meer contact hebben, naarmate je verder weg bent of gaat (in dit geval). WAT BEN JE TOCH EEN BOFKONT. weer op reis naar de zon, maar binnenkort ga ik ook. Het plan was om naar marokko te gaan, niets te vinden met een doucheruimte waarin een tuinstoel kan staan zodat ik niet staande hoef te douchen. toen op zoek naar egypte, slechts een appartement met die mogelijkheid, even verder zoeken en uiteindelijk gaan we naar lanzarote. een weekje met sara en dolf die dit reisje hebben voorgesteld. in febr, vertrekken we. Peanuts vergeleken met jouw reizen natuurlijk, maar ja, ik ben nu eenmaal bescheiden zoals je weet.
    En nu mignon eindelijk eeens in nijmegen moet zingen, ligt het hele land vol sneeuw. alsof ze het er om doen. we zulen zien of het lukt er te komen zonder beenbreuken of zo.
    by the way: ik ga niet zoeken naar de wijziging in de tekst, dat wijntje kunnen we toch wel drinken.
    Heb een goede reis, geniet ervan en denk aan de achterblijvers in de kou.\

    groet
    toos

  • 07 December 2012 - 13:07

    Frank Höppener:

    Hoi Toos,
    Dat wijntje hou je te goed. Zie je wel in 'Nimwege'.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

VIP-member
Frank

Actief sinds 27 Jan. 2011
Verslag gelezen: 701
Totaal aantal bezoekers 275359

Voorgaande reizen:

20 Februari 2019 - 20 Maart 2019

Wat goed is moet je herhalen

28 Oktober 2018 - 15 November 2018

The Carribean

12 Februari 2018 - 01 Maart 2018

Bounty eiland Sri Lanka

24 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Midzomerwinter

29 Maart 2016 - 11 Mei 2016

Home is elsewhere

03 Oktober 2015 - 04 Oktober 2015

Battlefield biking

29 Juli 2015 - 11 September 2015

Incredible India

05 Februari 2015 - 05 Februari 2015

Woeste Grond

17 Augustus 2014 - 23 Augustus 2014

Ventoux

15 April 2014 - 16 Mei 2014

Central Kalahari Game Reserve

30 Juli 2013 - 19 September 2013

Okavango

31 Mei 2013 - 10 Juni 2013

New England

12 December 2012 - 20 Januari 2013

Hete Kerst

27 Maart 2012 - 11 Mei 2012

Drive

07 December 2011 - 07 Januari 2012

Lekker Pad

21 September 2011 - 26 Oktober 2011

Namib Revisited

17 April 2011 - 14 Mei 2011

De Namib

14 Februari 2011 - 20 Maart 2011

Cardamom Mountains

Landen bezocht: